ŠABLONY PRO SŠ A VOŠ I 2018 - 2020
PODPORA ŠKOL FORMOU PROJEKTŮ ZJEDNODUŠENÉHO VYKAZOVÁNÍ - ŠABLONY PRO SŠ A VOŠ I 2018 - 2020
1. Cíl výzvy
Podpořit osobnostně profesní rozvoj pedagogů:
- Další vzdělávání pedagogických pracovníků
- Vzájemné setkávání a sdílení zkušeností pedagogů
Podporovat kvalitnější vzdělávání žáků ohrožených školním neúspěchem
Podporovat společné vzdělávání:
- Personální posílení
Spolupráce škol a zaměstnavatelů, využití cizích jazyků ve výuce, aktivity zajišťující technickou podporu ICT
2. Podporované aktivity na GIO
a) Osobnostně sociální a profesní rozvoj pedagogů v oblastech:
Čtenářská gramotnost
- Vzdělávání pedagogických pracovníků ve formách a metodách výuky směřujících k rozvoji čtenářské a gramotnosti žáků/studentů škol a k individualizaci výuky v této oblasti. Kurzy jsou zaměřeny na metody čtení a orientaci v textu, čtenářské dílny, apod. V rámci zaměření na čtenářskou gramotnost je možné využít i jiné oblasti nežli pouze český jazyk.
Matematická gramotnost
- Vzdělávání pedagogických pracovníků v oblasti inovativních forem a metod výuky směřujících k rozvoji matematické gramotnosti žáků/studentů.
Cizí jazyky
- Kurzy zaměřené na rozvoj dovedností, znalostí a kompetencí a na využívání efektivních vyučovacích metod.
Inkluze
- Vzdělávání pedagogických pracovníků k získávání dovedností, znalostí a kompetencí v oblasti společného vzdělávání v rámci s heterogenní skupiny žáků, tj. vzdělávání žáků běžných společně se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami, žáky s podporou podpůrných opatření, nebo žáky ohroženými školním neúspěchem. V rámci tématu společného vzdělávání mohou být kurzy zaměřeny také na podporu bezpečného klimatu ve škole/třídách, budování týmu školy a podporu spolupráce, práci s nastavováním cílů a vyhodnocováním výsledků učení žáků (se zvláštním zřetelem na žáky s potřebou podpory).
Osobnostně sociální rozvoj
- Program DVPP bude zaměřen na rozvoj sebepoznání, osobních kvalit, prohloubení zejména komunikativních a kooperativních dovedností, kompetencí pro vzdělávání bez předsudků a rozvoj profesionální sebereflexe pedagogů.
Polytechnické vzdělávání
- V této variantě lze uplatnit kurzy zaměřené na vzdělávání pedagogických pracovníků ve formách a metodách výuky včetně badatelských s využitím polytechnických pomůcek, popularizaci a zatraktivnění technického, přírodovědného a environmentálního vzdělávání včetně motivace žáků k technickému a přírodovědnému vzdělávání. Důraz je kladen zejména na interaktivitu a učení formou samostatného objevování vědy a techniky prostřednictvím osobní zkušenosti.
ICT
- Kurzy zaměřené na rozvoj dovedností, znalostí a kompetencí a na využívání efektivních vyučovacích metod v oblasti počítačové gramotnosti. Kurzy související se zvyšováním informační gramotnosti pedagogických pracovníků, podpora veškerých činností souvisejících s integrací digitálních technologií do výuky.
Tandemová výuka na SŠ
Vzdělávání pedagogického sboru SŠ zaměřené na inkluzi
b) Extrakurikulární rozvojové aktivity SŠ
- Doučování žáků SŠ ohrožených školním neúspěchem.
c) Personální šablony
- Kariérový poradce.
Legislativní předpisy, metodické materiály, tiskopis přihlášky, doporučené formuláře a další dokumenty týkající se přijímacího řízení do středních škol a konzervatoří od 1. 1. 2024 na webu MŠMT
-
"Poslední zvonění"30. 04. 2024, 9:00 - 11:00
-
Předání ročníkových vysvědčení 8.O a 4. ročníku30. 04. 2024, 11:00 - 12:00
-
MZ 2024 - DT z Matematiky02. 05. 2024, 8:00 - 10:35
-
MZ 2024 - DT z Anglického jazyka02. 05. 2024, 13:30 - 15:50
-
MZ 2024 - DT z Českého jazyka a literatury03. 05. 2024, 8:00 - 9:45
-
MZ 2024 - DT z Matematiky rozšiřující (MX)06. 05. 2024, 8:00 - 10:50
-
MZ 2024 - DT z Druhého cizího jazyka (Nj, Fj,...)06. 05. 2024, 13:00 - 15:20
-
MZ 2024 - Písemná práce - Český jazyk07. 05. 2024, 8:00
-
MZ 2024 - Písemná práce - Cizí jazyk (Nj, Fj)09. 05. 2024, 8:00
-
MZ 2024 - Písemná práce - Matematika10. 05. 2024, 8:00
-
"Svatý týden"20. 05. 2024 - 24. 05. 2024
-
Ústní maturitní zkoušky GIO - jaro 202427. 05. 2024, 8:00 - 30. 05. 2024, 18:00
- Všechny naplánované akce →